Kamerabevakning

Brf Skogsbrynet i Backa, Ekdungen, 422 56 Hisings Backa

Hemsida: skogsbrynet.bostadsratterna.se

Telefonnummer: 0700-338088

Information om den behandling som har störst konsekvenser för den registrerade, till exempel lagringstid av inspelat material, överföring eller publicering av bevakningsmaterial till tredje part

Vi lagrar material i två (2) dagar

Ändamål med kamerabevakningen

Vi kamerabevakar i syfte att förhindra och utreda brott

Registrerades rättigheter

Som bevakad kan du utöva flera rättigheter, särskilt rätten att få tillgång till eller radering av dina personuppgifter.

För ytterligare information om denna kamerabevakning, inklusive dina rättigheter, se den personuppgiftsansvarigas fulla information genom de alternativ som finns presenterade här ovan.

Rättslig grund att kamerabevaka

Brf Skogsbrynet i Backa har haft flera incidenter med inbrott i medlemmarnas förråd och stölder i både carport och på den gemensamma parkeringen under nattetid. Det har genomförts en intresseavvägning mellan de boendes integritet där hänsyn tagits till den integritetskänsliga övervakningen i anslutning till boendet och föreningens behov att förstärka tryggheten för de boende och att förhindra upprepade stölder. Styrelsen planerar att genomföra en ny avvägning av behovet av kamerabevakning var tredje år.

Alternativa åtgärder till kamerabevakning

Brf Skogsbrynet i Backa har förstärkt belysningen i både carportar och på den gemensamma parkeringen.

Styrelsen informerar medlemmar vid tillbud och händelser.

Föreningen följer rekommendationerna från Grannsämjan.

Skylt om kamerabevakning har satts upp.

Klagomål

Om den registrerade tycker att föreningen bryter mot lagar, regler eller avtal kan denne anmäla sitt klagomål till Datainspektionen.

Mottagare av uppgifter

Styrelsen har behörighet att titta på det inspelade materialet när medlemmar utsatts för brott. Ingen tittar på det inspelade materialet vid övriga tillfällen.

Inspelat material kommer att användas för att upprätta en polisanmälan om det skett inbrott eller stöld.

Lagring av videomaterial

Videomaterialet lagras i en molntjänst.

Ljud spelas inte in.

Tystnadsplikt

Den information som kamerabevakningen ger är belagd med tystnadsplikt.

Ytor som kamerabevakas

Ytan som kamerabevakas i carportarna och på den gemensamma besöksparkeringen är begränsad till parkeringsrutorna.

Kamerabevakningstid

Kamerabevakningen kommer vara aktiv måndag-söndag kl. 23:00-06:00.

Skydd av inspelat material

Inspelat material krypteras.

Information om bevakning

De som bevakas informeras via en skylt i anslutning till området och genom denna information som finns tillgänglig på hemsidan.

GPDR

Brf Skogsbrynet i Backa hanterar bevakades rättigheter enligt GDPR.