Om föreningen

Skogsbrynet i Backa är en bostadsrättsförening i Backa vid St Jörgens Äng på Hisingen. Föreningen har 20 lägenheter fördelade på 10 parhus. Till varje hushåll ingår nyttjanderätt av en liten trädgård. Samtliga lägenheter är inkopplade mot Telias öppna fibernät. I carportarna har varje lägenhet en parkeringsplats i samband med ett litet kallförråd.

Brf Skogsbrynet i Backa bildades år 2000. Avståndet till Göteborgs centrum är cirka 5 km. Busslinje 44 går strax utanför området. Skogsbrynet är omgivet av skog och skön natur. På promenadavstånd ligger Hökällans naturområde och Kvillebäcken. Trafiken inom området St Jörgens Äng är minimal då det inte finns någon genomfartstrafik.

Brf Skogsbrynet i Backas ekonomiska förvaltning sköts av Sveriges BostadsrättsCentrum (SBC).

Föreningen har 12 besöksparkeringar som får utnyttjas av föreningsmedlemmarna och besökande till dem.

Föreningen har också två laddstolpar med totalt fyra laddpunkter för elbilar. Dessa får utnyttjas av föreningsmedlemmarna.